17 Temmuz 2011 Pazar

Düzenbazlık yapan özel alışveriş sitelerine dikkat edin!

Düzenbazlık yapan özel alışveriş sitelerine dikkat edin!

“Özel Alışveriş” adı altında yoğun bir artış yaşayan online alışveriş sitelerinden birinin bugün yaptığı küçük bir düzenbazlığı sizlere sunmak istiyorum. Markaloka isimli özel alışveriş sitesinden “üye olmadığım halde” bir kampanya maili aldım. Kampanyada şuanda piyasa değeri 999TL olan bir tablet bilgisayarı 99TL’ye vereceklerini ve gün içinde saat 14:00′da kampanyanın aktif olacağını belirten bir mail geldi.
Tabi diğer bir sürü alışveriş sitesinde gördüğüm gibi yoğunluk olacağı belli olan bir kampanya olacağı belliydi. Sonra üye oldum ve saat 13:55′de siteye giriş yapamadım. “Server is too busy” gibi klasik bir hata yazısı ile karşılaştım. Sitenin facebook sayfasında onlarca kişide aynı durumdan şikayetçi oldular. Şimdi benim merak ettiğim konu şu, ben veya diğer onlarca kişi bu siteye giriş yapamıyorsa bu ürünler nasıl tükeniyor? Sitenin facebook sayfasını takip eden kişilerin verdiği klasik cevaplar belli. “Düzenbazlık, Hile ve Yalancılık” Bu cevapların hepsine kesinlikle katılıyorum. Çünkü ürünün sayfasında ne kadar satılacağı ve ne kadar satıldığı hakkında hiç bir bilgilendirme yok. Site üyeleride haklı olarak bu ürünleri kimlerin aldığını bilmek istiyorlar.
Kısacası bu ve bunun gibi “özel” alışveriş sitelerine lütfen dikkat edin ve bu tarz kampanyalar yüzünden bu sitelere üye olmayın. Bu tarz ciddi ve abartılı indirim yapılan kampanyaların amacı sadece ve sadece mail gönderimi yapmak için üye sayısını arttırmaktır. İşlerini hakkıyla ve ciddi birşekilde yapan diğer özel alışveriş sitelerine hiç bir sözüm yoktur.
Bu kampanyaya tepki gösteren sadece ben değilim lütfen altta verdiğim facebook adresindeki yorumlarıda okuyunuz. Umarım sayfa yöneticileri bu adresteki yorumları veya başlığı silemezler. : ) Bu tarz kampanyalar ile üye sayısını arttırmaya çalışmak  düzenbazlıktır. Eğer gerçekten böyle bir kampanya yapmak istiyorsanız önce düzgün bir altyapı oluşturun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder